Search
Close this search box.
دکتر فرشید اربابی (بورد تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی)

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

متاسفانه با شیوع سرطان در کشور عزیزمان ایران، برخی از افراد مبتلا نیاز به انجام درمان های متفاوتی مانند؛ شیمی درمانی، رادیوتراپی و… پیدا می کنند.

رادیوتراپی یکی از روش های رایج و کاربردی در درمان سرطان می باشد. این روش درمانی در کشور ما روز به روز پیشرفت پیدا کرده است و در اکثر موارد جوابگوی مناسبی برای نیاز درمانی افراد مبتلا به سرطان می باشد.

افرادی که نیاز به پرتو درمانی پیدا می کنند در اغلب موارد به دنبال بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران می باشند. متاسفانه اخبار زیادی مبتنی بر اشتباهات پزشکی و حتی مرگ و میرهای ناشی از این اشتباهات وجود دارد و این امر باعث توجه و دقت افراد در انتخاب پزشک متخصص شده است. حالا شاید این سوال را بپرسید که چه مواردی را باید در هنگام انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی مد نظر قرار دهیم؟ به نظر شما بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران کیست؟ آیا انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی در روند درمانی تاثیر می گذارد؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات مقاله را تا انتها بخوانید.

تخصص رادیوتراپی و انکولوژی

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی، پزشکی است که با استفاده از رادیوتراپی و شیمی درمانی به درمان و کنترل بیماران مبتلا به سرطان می پردازد. هم چنین انکولوژیست طیفی از درمان های غیر جراحی را به کار می گیرد.

ماهیت کار انکولوژیست

انکولوژیست های بالینی، به جز سرطان خون سایر سرطانها را درمان می کنند. این پزشکان با سایر همکاران خود در رشته های دیگر پزشکی به صورت تیمی فعالیت دارن.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی از ارتباط گرفتن با بیماران خود خوشحال هستند و سرطان آن ها را در طول بیماری کنترل می کند. برخی بیماران می توانند شفای کامل بیابند، اما در برخی دیگر درمانهای به قصد تسکین علایم و بهبود کیفیت زندگی منجر می شود.

ایشان از هر دو روش رادیوتراپی و درمانهای سیستمیک(شیمی درمانی و …) در درمان بیماران اطلاع دارند و آنها را آگاهانه به کار می گیرند. درمانهای سیستمیک انواع مختلفی دارند مثلا شیمی درمانی، هورمون درمانی، ایمنی درمانی و یا عوامل بیولوژیکی از انواع مختلف آن هستند که همگی برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند.

تکنولوژی در زمینه انکولوژی بالینی با سرعت در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، برخی تومورها می توانند با روشهای پیچیده پرتو درمانی خارجی همانند پروتون درمانی، درمان شوند.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با توجه به عواملی از قبیل اندازه تومور، محل تومور، مرحله بیماری و شرایط جسمانی بیمار تعیین می کند که کدام نوع درمان باید استفاده شود. پزشک قبل از ارائه درمان به بیمار، اولیت های مربوطه و درمان های مختلف را مورد بررسی قرار می دهد تا تصمیم آگاهانه ای گرفته شود.

سرطان می تواند توسط سایر متخصصین نیز تشخیص داده شود، اما تشخیص بر عهده متخصص رادیوتراپی و انکولوژی است که بیمار می تواند سوالات خود در خصوص شرایط و درمان را با پزشک در میان بگذارد. کمک به بیمار، بخش  مهم کار پزشک می باشد.

هم چنین این پزشکان باید زمانی را در بخش رادیوتراپی بگذرانند، با همکاران کار کنند و طرح درمان های رادیوتراپی را برای هر فرد سازمان دهی کنند. این طرح های فردی نیز بخش مهم کار انکولوژیست هستند.

زیر تخصص ها

انکولوژیست های بالینی تحت آموزش هایی در خصوص درمان تمام انواع سرطان قرار می گیرند، اما به عنوان مشاور، تمرکز ویژه ای بر روی یک یا دو نوع سرطان دارند. از جمله:

  • پستان
  • سیستم عصبی مرکزی
  • کولورکتال
  • تناسلی- ادراری
  • زنان
  • سر و گردن
  • ریه
  • بدخیمی های خونی
  • کودکان
  • سارکوم
  • پوست
  • نوجوانان و جوانان
  • تیروئید
  • سیستم گوارش فوقانی

ویژگی های متخصص رادیوتراپی و انکولوژی

در زمان انتخاب یک متخصص انکولوژی حتما می بایست دقت کافی را داشته باشد چرا که روند درمانی شیمی درمانی کمی  سخت می باشد. از جمله ویژگی های بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه رادیوتراپی و انکولوژی
  • در میان پزشکان شناخته شده و همچنین معتبر باشد.
  • اطلاعات پزشکی بیماران خود را محفوظ نگه دارد و آن را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهد.
  • در زمان معاینه بیماران خود صبر و حوصله داشته باشد و به صحبت های آن ها با دقت گوش دهد.
  • نسبت به دریافت حق ویزیت منصف باشد.
  • در انجام کارهای خود نظم و دقت بالایی داشته باشد.
  • در زمان ویزیت بیماران با آن ها خوشرو و مهربان باشد.
  • برای وقت بیماران خود ارزش قائل باشد.

بهترین دکتر سرطان

متخصص انکولوژی یا سرطان شناس، فردی است که به تشخیص صحیح علت انواع سرطان ها می پردازد و به دنبال این امر می تواند بهترین راهکار درمانی را برای بیمار و بهبود وضعیت آن انتخاب نمایند.

به خاطر داشته باشید تعیین برنامه ی درمانی هدفمند و موثر، نیاز به تشخیص دقیق و هوشمندانه ی بیماری دارد. تشخیص علت بیماری، تعیین شدت بیماری و عوارض ناشی از آن، شرح حال و سن بیمار، از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین برنامه ی درمانی می باشند.

همانطور که در مقاله ی رادیوتراپی بیان شد؛ از اشعه رادیواکتیو و یا اشعه ایکس در درمان انواع سرطان ها استفاده می شوند و به این پروسه ی درمانی، رادیوتراپی یا پرتودرمانی می گویند.

دکتر فرشید اربابی (بورد تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی)
دکتر فرشید اربابی (بورد تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی)

خدمات دکتر فرشید اربابی

برخی از خدمات درمانی ویژه، دکتر فرشید اربابی؛ متخصص انکولوژی و رادیوتراپی در تهران به شرح زیر می باشد:

  • شیمی درمانی
  • رادیوتراپی ( با استفاده از بهترین و مجهزترین دستگاه های رادیوتراپی)

در این قسمت می توانید ویدیوی صحبت های بیمار بعد از بهبودی با رادیوتراپی توسط دکتر فرشید اربابی را مشاهده نمایید.

لیست مراکز رادیوتراپی در تهران

همانطور که در مطالب فوق بیان شد، رادیوتراپی در زمره ی روش های درمانی موثر و کاربردی قرار دارد. به همین دلیل است که اکثر افراد مبتلا به سرطان به دنبال شناسایی مراکز رادیوتراپی در تهران می گردند.

مرکز رادیوتراپی از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته تشکیل شده است و می تواند جوابگوی نیازهای درمانی افراد مبتلا به سرطان باشد.

خوشبختانه با گسترش دانش پزشکی و ابداع دستگاه های مجهز و کاربردی، شانس درمان سرطان در کشور ایران بیشتر شده است و هموطنان عزیز می توانند با آرامش خاطر بیشتری در کشور خودمان از خدمات پیشرفته ای در زمینه ی درمان سرطان بهره مند شوند.

دکتر فرشید اربابی، متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با دانش بالا و استفاده از تجهیزات روز دنیا قادر به تشخیص بیماری و آماده ی ارائه ی خدمات درمانی به شما عزیزان می باشد. راه های برقراری ارتباط با ایشان:

شماره های تماس: ٦١ ١١ ٦٣٥ ٠٩٠٣

شماره مطب: ٩٢٨٣ ٨٨١٧

صفحه اینستاگرام

هزینه رادیوتراپی در تهران

برآورد هزینه های درمانی مسأله ای بسیار مهم در پروسه ی درمانی سرطان می باشد. معمولا تعداد جلسات رادیوتراپی مورد نیاز برای کنترل نمودن بیماری در جلسات معاینه از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین می شود.

به خاطر داشته باشید تعداد جلسات رادیوتراپی در درمان بیماری نقش بسیار مهمی ایفا می کند و باید طبق نظر متخصص انکولوژی بعد از انجام معاینات لازم تعیین شود.

عواملی نظیر: شدت بیماری، دوز مورد استفاده در رادیوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز و … در تعیین هزینه رادیوتراپی موثر هستند.

برآورد نهایی رادیوتراپی، در جلسات معاینه از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین و به اطلاع بیمار رسانده می شود.

مطالب مرتبط
3 پاسخ
  1. سلام و وقت بخیر
    4 سال پیش جراحی پستان شده و فقط تومور برداشته شد و رادیوتراپی انجام شد. امسال همان سینه عود مجدد داشته و ماستکتومی انجام شد.
    آیا امکان رادیوتراپی مجدد در همان ناحیه وجود دارد؟
    ممنونم

    1. انجام پرتودرمانی در سینه ای که یکبار جراحی شده در صورتی که لازم باشد با احتیاط های خیلی بشتری و با توجه به پلن قلبی که انجام شده قابل انجام است.

  2. سلام خواهرم ام ار آی داده و داخل بصل النخاع توده وجود داره .دکتر ها گفتن نمیشه جراحی کرد .میخواستم ببینم با رادیو تراپی درمان میشه ؟
    و با ام ار آی خوش خیم بودن یا بد خیم بودن توده معلوم میشه ؟
    چکار باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *