Search
Close this search box.
متخصص شیمی درمانی در تهران

بورد تخصصی شیمی درمانی

شیمی درمانی یکی از انواع روش های درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان است. این روش درمانی باید کاملا ً با استاندارد های تعیین شده انجام شود تا بتوان به نتیجه بخشی درمانی این روش امیدوار بود.

متاسفانه بسیاری از بیمارانی که به بیماری سرطان دچار می شوند به دلیل فشار جسمانی و روانی ای که متحمل می شوند سریعاً به هر متخصص و پزشکی اعتماد می کنند و روند درمان را به وی می سپارند.در حالی که نباید این گونه باشد. 

بهتر است که در ابتدا در خصوص تخصص و مهارت متخصص شیمی درمانی تحقیق و پرس و جو کنید در نهایت روند درمان را به بهترین متخصص شیمی درمانی بسپارید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های بهترین متخصص شیمی درمانی آشنا کنیم.

بهترین متخصص شیمی درمانی چه اقداماتی انجام می دهد؟

بهترین متخصص شیمی درمانی در ابتدا شرح حالی از وضعیت بیمار می گیرد. این اقدام باعث می شود که با اطلاعاتی دقیق و درست در خصوص شرایط بیماری مراجعه کننده تصمیمات درمانی را اتخاذ کند.

  • سپس با توجه به پیشروی و نیاز بیمار به شیمی درمانی تجویز های لازم انجام می شود.

بهترین متخصص شیمی درمانی معمولا با بررسی اطلاعات پزشکی و وضعیت بیمار و گسترش بیماری، نقشه ی راه را به طور دقیق و هدفمند برنامه ریزی می نماید.

متخصص شیمی درمانی در تهران

مهم ترین کارهایی که یک متخصص شیمی درمانی خوب انجام می دهد

  • رعایت اصول و قواعد درمانی در طول انجام شیمی درمانی
  • رعایت اصول بهداشتی در هنگام شیمی درمانی
  • استفاده از بهترین و مناسب ترین لباس در روند شیمی درمانی: زمانی که کادر درمانی داروی شیمی درمانی را آماده می کنند باید از لباس های مخصوص و مناسبی استفاده کنند.
  • داروی شیمی درمانی باید در محلی غیر از فضای اتاق شیمی درمانی آماده شود. زیرا که این دارو بسیار خطرناک است و باید در حین آماده سازی این ماده از هود و تهویه استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

متاسفانه برخی از متخصصین با عدم رعات اصول اخلاقی و علمی شیمی درمانی، روند شیمی درمانی را در فضای مطب انجام می دهند و باعث به خطر افتادن جان بیمار می شوند.

استخدام دستیاران و پرستارانی که اصول لازم را در حین شیمی درمانی رعایت می کنند. برای مثال پرستاران در هنگام آماده سازی داروهایی که در شیمی درمانی بکار می گیرند از لباس مخصوصی به نام گان استفاده می کنند. دستکش و ماسک نیز از ابزارآلاتی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
در مواردی مشاهده شده است که در برخی از مطب های پزشکی نه متخصصین و نه پرستاران حتی اصول بسیار ساده و ابتدایی همچون استفاده از لباس مخصوص و ماسک را نیز به درستی رعایت نمی کنند. در واقع استاندارد های لباس و ماسک باید رعایت شود تا خطری جان بیمار و کادر درمان را تهدید نکند.

ویژگی های بهترین متخصص شیمی درمانی

  • دارای تخصص و دانش عمیق در زمینه انجام شیمی درمانی
  • دارای مدرک تخصصی که نشان دهد متخصص شیمی درمانی توانای های علمی و عملی لازم را برای انجام شیمی درمانی دارد
  • برخورداری از مهارت های درمانی و توانمندی در زمینه پیاده سازی تمامی تئوری های علمی که کسب کرده است
  • مهارت در ارتباط گیری با بیمار برای کاهش استرس و اظطراب وی در روند شیمی درمانی
  • حمایت های روحی و روانی از بیمار به منظور بهبود هر چه بیشتر روند درمان
  • دلسوزی و مهربانی با مراجعه کننده به دلیل این که بیماران فشار های روانی زیادی را تجربه می کنند و باید با آن ها مدارا و مماشات کرد.
  • ارائه راهنمایی های دقیق و مشاوره های علمی به منظور تصحیح نگاه بیمار نسبت به روند شیمی درمانی
علت انجام شیمی درمانی

نتیجه گیری

شیمی درمانی روند بسیار سخت و حساسی دارد. زیرا که بیماران و خانواده هایشان درگیر یک بیماری سخت شده اند که باعث شده است روند زندگی شان تا حد زیادی مختل شود. در این میان اگر روند درمان توسط پزشکانی انجام شود که سواد و تخصص لازم را نداشته باشند یک سری مشکلات جدید به مشکلات قبلی افزوده می شود که گاهاً جبران ناپذیر خواهد بود.
بنابراین توصیه می شود که در انتخاب متخصص شیمی درمانی نهایت دقت را داشته باشید تا روند درمان به بهترین شکل ممکن و برطبق اصول علمی پیش برود.
خوش بختانه این روزها کم نیستند متخصصینی که به دلیل اثبات مهارت و توانمندی شان به عنوان بهترین متخصص شیمی درمانی شناخته شده اند و می توان روند درمان را به آنان سپرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *