Search
Close this search box.

تعداد جلسات رادیوتراپی چگونه تعیین می شود؟

رادیوتراپی یکی از روش های درمانی موثر در بهبود سرطان می باشد. عمده درمان ها با استفاده از دستگاه رادیوتراپی انجام می شود. سوالی که اکثرا در رابطه با رادیوتراپی پرسیده می شود، تعداد جلسات رادیوتراپی است. در این مقاله توضیحاتی را در این زمینه برای شما قرار داده ایم. اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید از تعداد جلسات رادیوتراپی و ارتباط آن با شدت بیماری مطلع شوید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 

تعداد جلسات رادیوتراپی و وخامت حال بیمار !!

جلساتی که برای رادیوتراپی تعیین می شود هیچ ارتباطی با شدت و وخامت حال بیمار ندارد.

تعداد جلسات رادیوتراپی بر اساس نوع بیماری تعیین می شود. این تعداد ارتباطی با شدت بیماری ندارد. بیماری ها بر اساس نوع سلولی، پاسخ های مختلفی به اشعه می دهند. پس برای هر بیماری مقدار استانداردی اشعه وجود دارد.

تنها نکته ای که در رادیوتراپی اهمیت دارد، در رادیوتراپی وسعت جایی که انجام می شود در عوارض نقش دارد. گاهی اوقات نیاز است بافت مجاور را که فکر میکنیم آلوده به سلول های سرطانی است درمان کنیم.

البته که تکنیک های پیشرفته مثل IMRT عوارض درمان را بسیار کم کرده ست.

 

رادیوتراپی با روش IMRT

بنیان گذاری پرتو درمانی پیشرفته در سال 1980 میلادی توسط پروفسور استیو وب صورت گرفت. پروفسور استیو وب توانست با دستیابی به نوعی روش ریاضی، محاسبات دوز اشعه رادیوتراپی را به دقت انجام دهد. به دنبال این اتفاق، اشعه رادیوتراپی با دقت به شکل تومور در می آمد و در ضمن آن در حین تابش شدت اشعه تغییر می یابد، به این روش IMRT گفته می شود.

 

هزینه رادیوتراپی در تهران

برآورد هزینه های درمانی مسأله ای بسیار مهم در پروسه ی درمانی سرطان می باشد. معمولا تعداد جلسات رادیوتراپی مورد نیاز برای کنترل نمودن بیماری در جلسات معاینه از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین می شود. توجه داشته باشید که جلسات رادیوتراپی نقش مهمی در درمان دارند و باید طبق نظر متخصص انکولوژی بعد از انجام معاینات لازم تعیین شود.

  • عواملی نظیر: شدت بیماری، دوز مورد استفاده در رادیوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز و … در تعیین هزینه رادیوتراپی موثر هستند.
  • برآورد نهایی رادیوتراپی، در جلسات معاینه از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین و به اطلاع بیمار رسانده می شود.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *